
O tym, że nauka języka obcego jest korzystna dla każdego dziecka, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Rozwija pamięć oraz wspiera pracę mózgu, a do tego sprawia, że dziecko w przyszłości nie ma problemu z komunikacją w innym języku. Większość rodziców zadaje sobie jednak pytanie – od kiedy warto zacząć?
Angielski od narodzin?
Opiekunowie z ofertą nauki języka obcego swoich dzieci spotykają się bardzo wcześnie. Już dzieci żłobkowe, które ukończyły pierwszy rok życia, są zapraszane na naukę języka obcego. Jednak na takim wczesnym etapie próżno szukać miarodajnych efektów związanych z zajęciami. Zdecydowanie lepiej poczekać, aż maluch rozpocznie edukację przedszkolną.
Nauka przez zabawę
Filologowie oraz psycholodzy stoją na stanowisku, że naukę języka obcego warto zacząć już od przedszkola. Nie są to jednak zajęcia w takiej formie, jakie pamiętamy ze szkoły. Zapomnij o nudnych lektoratach oraz ćwiczeniach gramatycznych. Na zajęciach językowych dla dzieci na pierwszym miejscu stoi zabawa, nauka wierszyków, piosenek oraz podstawowych zwrotów.
Aby jednak te zajęcia miały sens, trzeba zadbać jeszcze o powtarzanie w domu. Dzieci więc otrzymują płyty i nagrania do odtwarzania przed snem albo podczas zabawy, aby utrwalić niezbędne informacje. Ogromną wartością dodaną jest również to, że dziecko tworzy w mózgu ośrodek nauki języków obcych, przez co w przyszłości będzie mu zwyczajnie łatwiej.
Starszaki na zajęciach
Wraz z pójściem dziecka do pierwszej klasy, nauka języka obcego zmienia swoją formę. Starszak potrafi już czytać, więc do gry wchodzą również materiały dydaktyczne takie jak podręczniki i ćwiczenia. Jednak dobrze prowadzone zajęcia to nie tylko zapamiętywanie słówek i zależności gramatycznych. To ogromnym stopniu zabawa i pokazanie, że języka obcego najlepiej jest uczyć się przez mówienie. I to na ten aspekt w dużej mierze stawiane są zajęcia. Ponadto większe szkoły językowe mają również specjalne platformy z grami edukacyjnymi i różnego rodzaju materiałami wspomagającymi. Wszystko po to, aby dziecko jak najszybciej mogło swobodnie porozumiewać się w danym języku obcym.